Sigurno ste se nekada našli u situaciji da temperatura u gradskom prevozu bude nesnosna. Ovo je naročito problem sa tramvajima, gde većina njih uopšte nema klimu niti mogućnost da se ista ugradi, pa je tako ona, kada je u pitanju Beograd, prisutna samo u tzv. „Špancu“.
Pitanje je da li je zakonom ili nekim drugim aktom uopšte propisana obaveza da postoji klima-uređaj? Iznenadićete se, ali odgovor je ne. Naime, Zakonom o prevozu putnika u drumskom saobraćaju propisana je obaveza posedovanja klima-uređaja, ali u taksi-prevozu, ne i za ostale vrste prevoza.
Mogućnost da se ovo pitanje uredi je propuštena budući da pravilnik koji reguliše gradski prevoz u Beogradu nije predvideo klima-uređaj kao osnovni uređaj odnosno kao obaveznu opremu u gradskom prevozu. Naime, Pravilnikom o obavezama saobraćajnog osoblja JKP Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“ propisano je da vozila u letnjem periodu moraju biti provetrena odnosno, kada je spoljna temperatura iznad 25 °C, moraju biti rashlađena, ukoliko poseduju sistem za rashlađivanje.
Navedeno znači da su vozači u obavezi da uključe klima-uređaj ukoliko je temperatura iznad 25 °C, ali samo ukoliko isti postoji u vozilu. U suprotnom, oni su jedino u obavezi da vrše provetravanje putem prirodne ventilacije (prozori i otvori). Pri tome, postoji obaveza vozača da na svakom terminusu obezbede da, u vozilima koja poseduju ispravan klima-uređaj, svi prozori i krovni lufteri u vozilu budu zatvoreni.
Ukoliko, pak, klima-uređaj postoji, ali je neispravan, vozači imaju obavezu da upišu nepravilnost u listu kvara u putnom nalogu i obaveste dispečera pogona. Suprotno uvreženom mišljenju, ukoliko je klima-uređaj u kvaru, vozači nemaju obavezu da isključe vozilo iz saobraćaja, već im je, naprotiv, izričito propisana obaveza da takvo vozilo ne isključuju iz saobraćaja.